Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2013.01.20. 15:19 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Lehet egy gonddal több?

Úgy tartják, mindenkinek annyi gondja van amennyit csinál magának. Nos én csinálok magamnak, ha szürke téli hétköznapjaim feldobnám valami pepecseléssel. Ehhez nem is kell más, mint a neten vásárolni és megbízni embertársainkban. Megbízható, szavahihető ember pedig annyi manapság mint Zámbó Krisztiánban a tehetség.

Gondoltam egy szép napon, túl széles és nehéz nekem erre az autóra a 205/50 R15 gumi, túladok rajta. Mivel remek állapotú és alig pár éves gumi volt, meg is jött rá a vevő. Régóta ácsingóztam egy Intra T-Line felnire, melyet kimondottan Reneault Twingo-hoz árultak anno. Egy ilyen felnit tizenakárhány éve szereztem egy volt kollega R5-jére, akkor sem volt olcsó, most hogy kultikus és ritra ez  a 7x13 -as méretű,  klasszikus formájú felni, az ára akár 70-80e Ft is lehet egy hibátlan garnitúrának. Mivel én közel sem kaptam ennyi pénzt a Semperitekért, felújításra váró darabot kerestem és találtam. Már a hirdetés fotóin látszott, hogy leharcolt darabokról van szó, de mivel én szeretem a felújítás végén feltörő katartikus érzést, rámozdultam és  felhívtam az eladót, hogy fotózza le külön, külön a kerekeket és küldje el a fotókat e-malben. Számomra a legfontosabb szempont, hogy szerkezetileg épek legyenek, a végighorzsolt peremek beleférnek a festés előtti munkálatokba.

Hosszasan ecseteltem az eladónak, hogy nem akarok deformált, tojás alakú felniket vásárolni és az előző felnivásárlási sztorimat is előadtam dióhéjban. A "jóember" állította, hogy a kerekek nem ütnek, nem ráznak, így megbeszéltük az árat és a logisztikát, az üzlet meg volt kötve. Mint mindig, most is Pali barátom fuvarozta haza a portékát, még a helyszínről is felhívott, hogy valóban ezeket az agyonpatkázott kerekeket akarom e magamévá tenni. Tájékoztattam, hogy hozza el nyugodtan és adja be Phoenix Tyre Tomi gumis műhelyébe. A felnik meg is érkeztek, Tomi, ledobálta a szemétre való gumikat és megpörgette a centírgépen és a következő üzenetet küldte:

"Négyből három..."


Vagyis négyből három totál sz@r, egy határeset. Nem mondom első reakcióm valami hasonló volt:

Vettem pár nagy levegőt és felhívtam az eladót, vázoltam a kerekekkel kapcsolatos tényállást. A srác nem mentegetőzött, kompromisszum kész volt és megegyeztünk, hogy nem küldöm vissza a felniket, hanem részben megfinanszírozza a görgőzést. Ezt a munkát egyes gumis műhelyek végzik egy igen drága présgéppel, azért a munka sem olcsó, bár munkaigényes és veszélyes, kb. 3500 Ft ért darabonként. A négy kerék  tehát  14000 Ft ebből kértem vállaljon át 5000-t .Azonnal igent mondott és rögvest elküldtem a számlaszámom. Az elkövetkező hetekben volt pár SMS és e-mail váltásunk, pénz azóta sem érkezett , én meg elkönyveltem magamban, ilyen világ van, így jártál újra kispajtás.

Mivel ebben a blogban mindig megemlékezem azokról akik segítették vagy megkeserítették  az Accord újjászületését, most sem teszünk kivételt.

A "jóember" neve : Mátyás László

Telefonszáma : 20/ 987 2022


Nah de lépjünk tovább az uralkodó morális válságon, hisz mit számít ez, ha az embernek van egy marék megbízható, segítőkész barátja, akik segítik önzetlenül a magamfajta autóbuzi hóbortját.

Miután elhoztam a viharvert kerekeket Phoenix Tomitól, első dolgom az volt, hogy a peremeket megpróbáltam kijavítani. Semmiségnek tűnt a sarokcsiszolóba fogott lamellás koronggal, de 3 darabon olyan mértékű volt a sérülés, hogy az anyagot pótoltatni kellett, de erről majd később.

                                    Peremcsiszolás 60-as lamellás koronggal.

A következő körben Gyuri barátommal elvittük a kerekeket a pellérdi gumis műhelybe, ahol elvállalták a görgőzést. Természetesen Gyuri büszkén mutogatta az autót a személyzetnek, melynek felújítása jelentős része az ő keze munkája. Néha úgy érzem büszkébb erre az autóra mint a sajátjára.:-)

A görgőzés igénybe vett néhány hetet, mivel a téligumis időszak  legnagyobb dömpingjébe vállalták  a munkát, de mivel  a tavasz még messze, nem sietettem  a dolgot. Megdolgoztak a kerekekkel, de egy felnit így is ajánlatos lesz hátra tenni, oly mértékű volt a deformáció. Innen a kerekek egyenesen "Gregjózsi" motoros barátom műhelyébe került, ahol a peremből hiányzó részeket aluminium hegesztéssel kitöltötte, majd síkba csiszolta a javított részeket. Három felnin volt egy-egy ilyen javítani való, Józsi remek és gyors munkát végzett, mint mindig, én mindenkinek őt ajánlom mint lakatost, meg aztán amúgy is:

Most, hogy a kerekek szerkezetileg rendbe voltak, eljött az én időm. Gittelés és vizes csiszolással folytatódott a felújítás. 

  Hegesztéssel kitöltött, visszacsiszolt perem sérülés javítás után, Gregjózsi keze nyomán

320as vizes csiszoló papírt használtam. A gyári lakk kemény volt de igen vékony, a mechanikai sérüléseket becsiszoltam az alumíniumig. Talán egy vagy két helyen kapott minimális gittet a füllerezés előtt, a karcok a csiszolással eltűntek.

                                            Egy vékony gitt, csak a teljesség kedvéért.

        Egy komponensű, szórókitt spray, alias füller.

A füllert megcsiszoltam 600as vizes papírral, de igazából a használt festéket akár anélkül is felvihettem volna, tekintve az anyag szerkezetét. A szórás előtt zsírtalanítottam az autófesték szaküzletekben kiméréssel árusított szilikonlemosóval. Ezt a füller és a alapszín előtt is elvégeztem. Jöhetett a szín ami a jó bevált Motip antracid hőálló festék. Hogy miért pont ez? Számos oka van. Jól tolerálja az előkészítési és fényezési hibákat. Tartós, hisz hat éve a Toyotám felnijeit hiba nélkül ékesíti. Nem utolsó sorban mutatós, dögös, és nem kényes árnyalat. Ellenben nem olcsó (3500-4000 Ft/ flakon) és ritkán kapható.

                                              Motip hőálló antracid festék. 

Egy igen porózus, durva fénytelen felületet kapunk eredményül, melyet anno egy lakkal tettem selyemfényűvé. Sajnos sem én, sem Gyuri nem emlékezett milyen lakkot használtunk így a vásárolt Motip színtelen laktól a várnál jóval fényesebb eredményt kaptam. 

                                              "Máz" nélkül és lakkozva 

Bár az eredeti terv a kerekek porfestése volt, "hála" az extra kiadásnak, így sem bántam meg, hogy saját magam színeztem a görgőket. A felnik mérete miatt (13 col) szóba sem jöhet "peres" gumi, ez a kérdés újabb vitákat generált Phoenix Tomi és köztem, de van az a mennyiségű pálinka, amiért hajlandó lesz balonos 175mm széles köpenyeket feszíteni a 7 hüvelyk széles kerekekre. :)

Végül jöjjön a "special thanks" rovat, a főcím, akik nélkül ez a projekt sem jöhetett volna létre:

Bebesi Pali : transzport

Phoenix Tyre Tomi : szerelés, tárolás, ütős pálinkák

Öreg Kergyu : protekciós görgőzés, festék

Gregjózsi : aluminium hegesztés, csiszolás

"Kedves" Mátyás Lacika neked pedig ezt küldeném végezetül:

Szólj hozzá!

Címkék: felnifestés Intra T-Line


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr495028478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása