Bár messze még a tavasz, de melyik autóbuzi hobbibarkácsoló bírja megállni, hogy munkaidő után ne kedvenc négykerekűjén fusizzon munka után. Hát én nem az az autóbuzi vagyok és mivel az autó még a közelemben sincs, nekiláttam hát a lepukkant alufelnik felújításának.
Ez a felni egy natúr alumínium kerék színtelen lakkbevonattal. Ebbe a lakkba égett bele az évtizedek alatt fékpor, meg ki tudja mi. Első teendőm az volt, hogy a gumiköpenyeket leszedettem, szelepeket levágtam róla, majd a peremet körbe kentem Kromofággal. Ekkor már könnyedén letörölhető a lakkréteg, jobban látszanak az alumíniumba ágyazódott szennyeződések. Mivel én a felni polírozását választottam végcélul, el kellett tüntetnem a gyári megmunkálás csíklait.
Esztergakés nyomai a felületen.
Első csiszolást csapos, tépőzáras korongra rögzített 80-as szemcseméretű csiszolókoronggal végeztem. Ez egy elég durva, karcos felületet eredményezett,de kénytelen voltam ezzel dolgozni hisz tized milliméter kellet a felületről koptatni. A finomítás 220-as szemcseméretű koronggal történt.
Ez a munka megspórolható, ha felbakolt autóra tesszük a felnit, járó motorral 4-ik fokozatba pörgetjük a kereket és egyből vizes csiszolópapírt tartunk a peremhez. Száraz csiszolóval nem működik.
A belső peremet kézzel csiszoltam simára az első felni esetében, majd beszereztem egy lamellás csiszolót, azzal gyorsabban és könnyebben ment a munka. A finomítást 320-as majd 600-as vizes csiszolópapírral végeztem. Sima felületű, festett felniken a Kromofágos maratás után szerintem ezzel lehet kezdeni.
Na ezt kihagyhattam volna...
Gyorsabb, kevésbé fárasztó módszer.
A felni most már mondhatni karcmentes, egységes matt szürke felülettel várta a polírozást. ezt egy hobbyszettel végeztem, internetről is beszerezhető.
A szett rongykorongból és kétféle pasztából áll. A sűrűn varrott koronghoz a barna pasztát kell használni ez tükrösítí fel a felületet. Keressünk minél nagyobb fordulatszámú fúrógépet a jobb eredmény érdekében. A pasztamaradványok eltávolítása után jöhet a fényesítés a ritkán varrott koronggal és a kék pasztával. Befejezésként kézzel, puha ronggyal átfényesítjük a felületet. A tükrösséget befolyásolja az anyag minősége. A fedőkupakok fényesebbek lettek a felninél, ez gondolom az ötvözet összetételétől függ. Íme az eredmény. Látszik a különbség?
Alig várom, hogy lássam, hogy mutat az Öreglány lábán! Te jó ég! Mivel fogok tavaszig bíbelődni?! :-)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.