Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2011.11.25. 17:00 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Rongyos mamuszból bálozó topánka

 Bár messze még a tavasz, de melyik autóbuzi hobbibarkácsoló bírja megállni, hogy munkaidő után ne kedvenc négykerekűjén fusizzon munka után. Hát én nem az az autóbuzi vagyok és mivel az autó még a közelemben sincs, nekiláttam hát a lepukkant alufelnik felújításának.

 

 

 

Ez a felni egy natúr alumínium kerék színtelen lakkbevonattal. Ebbe a lakkba égett bele az évtizedek alatt fékpor, meg ki tudja mi. Első teendőm az volt, hogy a gumiköpenyeket leszedettem, szelepeket levágtam róla, majd a peremet körbe kentem Kromofággal. Ekkor már könnyedén letörölhető a lakkréteg, jobban látszanak az alumíniumba ágyazódott szennyeződések. Mivel én a felni polírozását választottam végcélul, el kellett tüntetnem a gyári megmunkálás csíklait.

                              Esztergakés nyomai  a felületen.

Első csiszolást csapos, tépőzáras korongra rögzített 80-as szemcseméretű csiszolókoronggal végeztem. Ez egy elég durva, karcos felületet eredményezett,de kénytelen voltam ezzel dolgozni hisz tized milliméter kellet a felületről koptatni. A finomítás 220-as szemcseméretű koronggal történt.

 

 

Ez a munka megspórolható, ha felbakolt autóra tesszük a felnit, járó motorral 4-ik fokozatba pörgetjük  a kereket és egyből vizes csiszolópapírt tartunk  a peremhez. Száraz csiszolóval nem működik.

A belső peremet kézzel csiszoltam simára az első felni esetében, majd beszereztem egy lamellás csiszolót, azzal gyorsabban és könnyebben ment a munka. A finomítást 320-as majd 600-as vizes csiszolópapírral végeztem. Sima felületű, festett felniken a Kromofágos maratás után szerintem ezzel lehet kezdeni.

 Na ezt kihagyhattam volna...

 

Gyorsabb, kevésbé fárasztó módszer.

 

 A felni most már mondhatni karcmentes, egységes matt szürke felülettel várta a polírozást. ezt egy hobbyszettel végeztem, internetről is beszerezhető.

 

 

 

A szett rongykorongból és kétféle pasztából áll. A sűrűn varrott koronghoz a barna pasztát kell használni ez tükrösítí fel  a felületet. Keressünk minél nagyobb fordulatszámú fúrógépet a jobb eredmény érdekében. A pasztamaradványok eltávolítása után jöhet  a fényesítés a ritkán varrott koronggal és a kék pasztával. Befejezésként kézzel, puha ronggyal átfényesítjük a felületet. A tükrösséget befolyásolja az anyag minősége. A fedőkupakok fényesebbek lettek a felninél, ez gondolom az ötvözet összetételétől függ. Íme az eredmény. Látszik  a különbség?

 

 

Alig várom, hogy lássam, hogy mutat az Öreglány lábán! Te jó ég! Mivel fogok tavaszig bíbelődni?! :-)

 

Szólj hozzá!

Címkék: alufelni polírozás


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr353410761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása