Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2011.05.31. 20:40 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Egy kis nosztalgia

Vajon mi zajlott körülöttem a világban 1985-ben, mikor gondos japán kezek az utolsó csavart meghúzták az Accordon. Én itt a vasfüggöny eme oldalán valószínűleg az évszázad legnyálasabb slágerére topogtam a tinidiszkóban, Lee Cooper farmerről álmodoztam, vasárnaponként a panelház előtti parkolóban mostam fater piros Dacia-ját ...

Na de nézzünk körül a világban mi is történt ebben az évben!

-további 20 évre kiterjesztik a Varsói Szerződés érvényességi idejét. Ha ha ha!

-39 szurkoló veszti életét a brüsszeli Heysel stadionban megrendezett 1985-ös Bajnokok Ligája (BEK) döntőn, mikor is a Liverpool FC és a Juventus szurkolói egymásnak estek a rossz minőségű stadionban és pánik, tömeghisztéria tört ki, mely a labdarúgás történetének egyik legnagyobb tragédiájába torkollott.

- megnyílik a Ferihegyi repülőtér 2-es terminálja az utazóközönség számára.

Mihail Gorbacsov szovjet vezető és Ronald Reagan amerikai elnök először találkoznak Genfben.

- a nyálunk csorgatjuk Marty De Lorean DMC–12 verdájára a mozivászon előtt (Vissza a jövőbe)

- Rambo másodszor is odapörköl a komcsiknak, Arni meg csípőből küld a másvilágra több tucat rosszfiút a Kommandóban.

Mindezt még csak nem is láthattuk egy agyonmásolt videó szalagról sem, mert akkoriban legfeljebb egy jó MK-27 kazettás magnót, szerencsésebbek esetleg Orion hi-fi  tornyot vehettünk a Keravillban.

Fiatalabb olvasóim talán meglepődnek, hogy valódi aluminium előlapot látnak, igazi analóg mutatós műszereket, mindent külön finoman kattanó valódi fém kapcsolókkal, nem pedig egy távirányítóval menüből állítanak be funkciókat. El is érkeztünk a kérdéshez: " Miért jó egy 26 éves autót felújítani és használni?"

Akkor sorolom az érveim. Először is, van stílusa. Nem kell, hogy lássa bárki is a logot az elején, hátulján, stílusjegyeiből rájön egy magamfajta autóbuzi, nem Opel Rekordot, nem VW Passatot lát. A belső nem az újrahasznosítás jegyében készült sorjás műanyag, hanem több rétegű puha anyag, a kilincsek, ablaktekerők valódi fémek krómozva, a kárpitok gyönyörű plüssel vannak bevonva. A szellőző rendszer terelőlemezeit szervomotorok irányítják gombnyomásra , a váltó pontosságáért meg sírva könyörögne egy Renault tulaj. Egyszerűen jó nézni, jó megérinteni a környezetet.

 

Krómozott kilincs és ablaktekerő, plüss oldalkárpit, króm díszcsík. Hol van mindez manapság...

Akinek számítanak ezek az értékek, ne féljen belevágni egy youngtimer vásárlásba, megéri!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr292947083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása