Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2011.11.05. 12:23 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Téli álom

Az aktívan eltöltött tavasz, kalandos nyár után eljött az idő, hogy az Öreglányt a természet eróziós erőitől megvédve téli álomba szenderítsem egy garázs mélyén. Sokat tettünk azért, hogy ez  a közel 30 éves japán műremek dicső fényében ragyogjon, nem hagyhatom, hogy egy parkolóban vészelje át a telet.

Mielőtt az eseményre sor került, pár karbantartási elem még elvégzésre került.A foltozott középső kipufogó dob a hangjával jelezte, hogy az ideje végkép lejárt. A kipufogóklinikáig való eljutásig egy fémragasztóval felnyalt lemezdarab akadályozta meg a gázok szökését. a választás most is a Bosal univerzális dobjára esett. A csere munkadíjjal együtt 10 ezer Forintba fájt.

 

 

Gondoltam egyet belenézek a karburátor úszóházába is, mennyi szutyok gyűlt össze az évtizedek alatt. Néhány bowden, vákumcső, légszűrőház leszerelése után, kb. negyed óra alatt már kézben tartható a porlasztó. A karburátor tetejének eltávolítása szintén ennyi idő, néhány apró rudazat és csavartól kell megszabadítani. Meglepetésemre nem találtam úszó szemetet a benzinben. Kitöröltem majd átfújtam a karburátor furatait sűrített levegővel. Tavasszal rámérünk a kipufogógáz AFR (keverékarány) értékére, ha nincs rendben hangolunk rajta, már amennyiben lehetséges. Én egyetlen állítócsavart találtam a porlasztón az alapjárat csavaron kívül.

Az Öreglányra visszakerültek  a gyári kerekei, inkább azon támaszkodjon egész télen, ill. az alukerekekkel terveim vannak a tél folyamán. A téliesítés szombati napra esett. Mudi barátom szülői háza felé vettem az irányt Szederkény felé. Egyenesen a családi ebédre estem be, így már kora délután volt mire elkezdtünk helyet csinálni a hobbyjárgányomnak.

Meglepetéskét fogadott, hogy egy jelentősebb szénkupac fogadott a garázs bejáratánál, melyet egy másik helységbe kellet teleportálni, hogy hozzáférjünk a harmadik generációs Civic versenyautóhoz ill. a csodálatosan felújított első generációs Honda CRX -hez. Idővel lassult a szénlapátolás és talicskázás, ekkor újabb szőlőpálinka-sör kombinációval pótolt kalóriák és a Great White ritmusaival hoztuk helyre magunkat.

Jócskán ránk esteledett mire az Öreglány a bevackolt a téli odujába. Még jó pár hónap, hogy kedvenc youngtimerem az azfaltot koptassa. Nekem már most hiányzik. Jó éjt Öreglány!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: honda accord youngtimer


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr873355628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása