Atyaég, hogy szalad az idő! Eltelt két év mióta a vizsgasoron felnyalták a rendszámra a kis piros plakettet. Mint ha csak ma lett volna! Mivel az Öreglány kiszabadult a közutakra, a műszaki vizsga elkerülhetetlenné vált, na de kire bízzam eme feladatot? A folytatásban ez is kiderül.
Tudtam, hogy az autó nem tökéletes és hogy többet koncentráltam a kocsi megjelenésére, mint a műszaki tartalmára, így idő, műhely, szerszám hiányában Norbert barátom bíztam meg, aki leginkább a francia márkák szerelmese, több régi Citroen boldog tulajdonosa, márkaklubjának lelkes tagja és amolyan kreatív őrült, mint Dr. Emmett L. Brown. Hogy mért? A poszt végén a videóból kiderül!
Az alkatrészeket összeszedegettem és az autót leadtam Norbinál, a forgalmival együtt. A csomagtartóban a következő holmik várták a beszerelést:
Vezérműszíj, hoszbordás szíj, kormányszervó ékszíj, hátsó munkahenger, fékolaj, benzinszűrő. Ami a fékmunkahengert illeti, a kocsi vásárlás után már leszereltem a bal oldalit, mely állandóan lelevegősödött, de már akkor láttam, hogy menthetetlen. Felújítani értelmetlen hisz mindössze 2500 Ft -ba kerül egy új darab. Az átvizsgálás után derült ki, hogy lóg az egyik kormányösszekötő, így az is párban került cserére. Továbbá nem jött ki a fékcső a munkahengerből, így Norbi csináltatott egy cseredarabot azzal szerelte össze. A katalógusból választott benyaszűrő nem fért a gyári helyére, átalakítást igényet, ill. az ékszíj rövidebb volt a kelleténél , így újra látogatást kellett tennie az alkatrész dílerénél. Ha már kormányösszekötő csere, akkor futómű beállítás is esedékessé vált.
Az autón nem volt vonóhorog csatlakozó, azt még Gyuri barátom törte darabokra a hátsó lökhárító leszedésekor, most az is pótolva lett egy szép fényes Bosch aljzattal. Norbi egyébként most látta először az Öreglányt, különösebb érzelem nélkül dicsérte, jó állapotát és mutatós belterét, de hát mit várjon az ember egy Szitroen fanatikustól! :-)
A kocsi végül levizsgázott és megszűnt az a kellemetlen kopogás ami rossz úton hallatszott az első futóműből. Tavasszal vár még az autóra egy lengéscsillapító csere és egy újabb felni projekt is motoszkál az agyamban. Norbi nem vállalta az arcát a posztomhoz, talán szégyenli Citroenes klubtársai előtt, hogy veterán japánt szerel, én viszont nagyobb genya vagyok , hogy ne fedjem fel ki ez szórakoztató csóka.:)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.