Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2011.06.05. 20:04 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Az Öreglány felemás mamusza

Meglepetést ígértem a héten, hát viszont az események oly mederben folytak, hogy magam is megleptem. Az interneten vásárolni mindig is rizikó, ha az eladó inkorrekt,  különösen bosszantó tud lenni.

 

Már a kezdetek kezdetén eltökéltem magam, hogy az Accordot egy régebbi, a gyárihoz képest nagyobb alufelnivel fogom felöltöztetni. Nem mintha a gyári dísztárcsás lemezfelni csúnya lenne, de a kopott, repedezett 20 éves virsli gumik nem csak a biztonság szempontjából, de esztétikailag sem az autó erénye. A használtautó.hu gumi/felni rovatát böngészve találtam eme hirdetésre:

 

A kerék korhű bár típus idegen, az újszerű gumik és az alacsony ár csábítóvá tették az ajánlatot. Telefonáltam is a hirdetőnek, elmondta, hogy az ET számot  www.gumiker.hu/index.php/mi-az-az-et-szam nem találja, a felni egy Vectrán volt. Riasztottam a szombathelyi márkatársam és ígéretet kaptam, hogy másnap megnézi ill. megvásárolja nekem a görgőket. Jött is a hívás másnap a helyszínről, hallgattam  a rövid beszámolót. A gumik 2009 50-ik hetiek, 90%-os állapotban, a felni jól néz ki, pucolgatás ráfér, ET szám továbbra sincs, de nem tűnik drasztikusan kifelé szélesedőnek. A vásárlásra rábólintottam, lebeszéltük  a logisztikát, hogy a pécsi Honda találkozón átveszem a kerekeket. Egész héten izgatott voltam, alig vártam  a pénteket. Délután robbantunk be Tomi barátom gumis műhelyébe. Ezúton is köszönöm a rendelkezésre állását. Izgatottan nyitottam ki  a Ford furgon hátsó ajtaját és első pillanatra nem is csalódtam.

 

Azt kaptam amire számítottam, koros felnit megfelelő állapotban kiváló gumikkal. Tomi minden kereket felrakott a centírozó gépre és úgy szerelte fel  az autóra, hibátlanul futottak. A kerekek a sárvédő ív vonaláig értek, mondhatni határeset. Aztán jött a meglepetés! Egyetlen kerékre lehetett a díszkupakot feltenni, az összes többinél a kilógó felni anya mindezt nem engedte. Ekkor indult mélyzuhanásba a korai öröm. Azonnal megkerestem a hirdetést és felhívtam az eladót, majd vázoltam  a helyzetet. Persze a "jóember" nem akarta megérteni a problémát és csak azt hajtogatta, hogy a kerekek egy Vectrán voltak és ott teljesen jó volt. Erre adtam Tamást, aki illedelmesen bemutatkozott és próbálta szakértőként elmagyarázni a problémát. Nos neki sem sikerült. Az ember nem akarta (vagy tudta) megérteni, hogy különböző kerekeket adott el. Visszavettem a telefont és közöltem a kerekekre nem tartok igényt, visszaküldöm vasárnap, a pénzt kérem vissza. Erre közölte velem az eladó, hogy a pénz nincs meg, nem tudja visszaadni, küldjem vissza a kerekeket majd eladja másnak és abból kártalanít! (HA HA HA! Anyád!) Micsoda korrekt hozzáállást! Tegyük fel ennyire analfabéta a bontós, hogy nem vette észre, hibádzanak  a kerekek, mondhatni jóhiszemű eladó volt, de, hogy az error ismeretében továbbadja?!

Vasárnap "lelopkodtam" Csoki Civicjének rövid kerékanyáit, hogy legalább a kupakokat feltehessem,  a héten pedig elkezdünk méregetni, hogy gépmunkával tudunk e legalább két azonos ET számú kereket csináltatni.

 

Mindezek tanulsága, ha bárki Szombathelyi hirdetésű illegális Opel bontóban készül üzletet kötni, ellenőrizze a telefonszámot. Ha 70/5978790  telefonszámot látja, inkább lapozzon tovább, ne kerüljön hasonló szituációba. Ennyit a korrekt üzletről...

 

Szólj hozzá!

Címkék: átbaszás felni


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr12959903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása