Bizonyára Kedves Olvasóm, Te is hallottál már meséket a garázsokban, pajtákban lapuló öreg járművekről, melyet idős gazdájuk haláláig őrizgetnek, nagy becsben tartva. Akkor jöjjön az én mesém.
Hol volt, holt nem volt, az Óperenciás tengeren túl a Baranya Megyei Pécs városában éldegélt egy bácsi ki 1928-ban látta meg a napvilágot. Jó néhány évtized múlva úgy gondolta ideje KGST-s autóját egy modern nyugati autóra cserélnie. Kihasználva a rendszerváltást, 1993-ban megvalósítva álmát, egy 1985-ben gyártott Honda Accord Hatchback 1,6 EX gépkocsi tulajdonosa lett. Az autót nagy becsben tartotta, míg nem az égiek magukhoz nem szólították. Az autó pedig tovább pihent hosszú éveket a garázs félhomályában, a folyamatos forgalomból kivonások a forgalmi engedélyben egy oldalt betöltöttek. A piszkosfehér csapott seggű így került fiai által egy város széli kereskedésbe, talán egy Opel Astra kezdőrészleteként elpotyázva. Már fél éve árválkodott csillogó-villogó autócsodák közt, várván a napot, mikor valaki végre ernyedt gumijain kigördül a kereskedés kapuján. Na ekkor jött a király legkisebb fia, azaz jött volna, de neki nem volt internete, így az autót én kaparintottam meg. Ez még nem a vége, el ne fuss véle!
Az autóra egy ismerősöm hívta fel a figyelmet, még aznap elmentem megnézni. 10 perc mustra és egy motor beindítás után, az autó alku nélkül meg volt véve. A makulátlan belső, a cserélt alkatrészek a csomagtartóban, kézikönyv a kesztyűtartóban együttesen billentették át a mérleg nyelvét, melynek másik felét a korrodált első sárvédő és a gagyi fényezés nyomta. Az autó 100% tipustiszta, sehol egy fúrás-faragás, még a pótkeréken is az eredeti gumi van, csomagtartóban a gyári szerszámkészlet virított.
Külön fejezetet érdemel a pécsi Transfer-Autó Kft, pontosabban Herendi László úr. A becsületes autókereskedő párját ritkítja, persze ebben az esetben nem erről van szó. Az átlagos sumák, hazug szarházit sikerült kifogni. Az autót friss műszaki vizsgával hírdette, meg is állapodtunk, hogy az autót így veszem át. Egy hétig húzta az időt és hazudozott folymatosan, hogy az autó már a szerelőnél van, miközben beragadt hátsó fékkel ugyan ott rostokolt, ahol megnéztem. Végül az autóért Gyuri barátommal mentem el, visszakértem az átírás, eredetiség vizsga stb. re utalt összeget, ill. a vizsgadíjat, amiből Herendi úr 13500 Ft-t adott a kezembe, azaz ennyit vont le a vételárból. szerinte ennyi a műszaki az Opel-Penthe-nél, ahova a kocsikat hordja. Ezúton is üzenem neki, költse gyógyszerre! Remélem a google keresőmotor rátalál a cég nevére...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.