Accordhecsi Blog

1985 gyártású Honda Accord felújítása és mindennapjai.

Friss topikok

  • roBIKE: Szia! Az első képen látható felninek mi a típusa? Látom viszonylag régi bejegyzés, egész véletlen ... (2016.11.07. 16:22) Rekviem egy álomért
  • AdMiRaL4488: Szervusz! Ne haragudj, hogy kommentben talállak meg, de nem találtam e-mail címet. Tudnál nekem kü... (2013.10.27. 10:33) Breaking news!
  • Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu): Keresem ezúttal a Cool a Verda Civic-es epizódját, ha feltöltené valaki és elküldené a linket, nag... (2011.12.22. 22:15) JDM Pali Karácsonya
  • CannonCTR: Jólvan látom nem unatkoztok ti sem,) (2011.10.07. 02:24) Lökhárító reload
  • CTD: mondjuk a sört megkaptam, azóta meg már esett eső, szal felejtsük el :) (2011.06.25. 07:59) A végjáték

Linkblog

2012.09.09. 20:08 Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu)

Hurrá nyaralunk!

Bár a tervem az volt, hogy kedvenc hobbyautóm idén egy métert sem tesz meg , az igáslovam váratlan meghibásodása miatt sürgősen fel kellett ébreszteni az Öreglányt a Csipkerózsika álmából. A művelet, nem volt egyszerű, mivel egy kerekek nélküli Honda karosszéria állta útját a szabadulásnak.

El tudom képzelni Mudi barátom mennyire örülhetett, mikor közöltem,  a kocsit elő kell vennem, de szerencsére verbuvált egy Csipet-Csapatot a karosszéria elmozdítására. Több órás küzdelem volt az autó kiszabadítása, az indítás viszont könnyen ment, de a magára hagyott akkumulátor végleg kimúlt. A gyári kerekeken állt az autó és meglepetésemre, még csak nem is volt lapos egyetlen kerék sem. Olyan izgatottan ültem  a volán mögé, mint amikor a kereskedés kapuján először kigurultam. Világítás bekapcs és irány a komlói lakótelep.

Igen a főhős lapul ott a hagymák mögött...

Rutinosan orral a lejtőnek parkoltam, biztos voltam benne, hogy másnap begurulásos technikával kell indítanom az agregátot, hogy új akkumulátort vásároljak. Bár idén nem akartam az utat róni az Öreglánnyal, nem bántam, hogy így alakult az élet.

Accordok régen és most. A két autó közt 20 év és 5 generáció  a különbség.

Már reggel elkezdtem akku után nézni, le is telefonáltam az árakat egy pécsi nagykerrel. Úgy gurultam be az udvarba, hogy le sem állítottam  a motort amíg az eladó meg nem bizonyosodott róla, hogy van polcon a szóban  forgó akkuból. Helyszíni beépítés, fizetés, töltéskontroll, irány "Phoenix" Tomi műhelye, ahol  a télen felpolírozott felniken már rajta feszültek a gumik. Sajnos a felni ET eltérését nem sikerült korrigálni, mivel az ezzel foglalkozó műhely zárva tartott nyári szabadság miatt, így továbbra is 10mm-el kifelé kandikál a másik három kerékhez képest. A terv szerint 5 mm lett volna leesztergálva a felfogatás síkjából,  a másik oldal pedig egy ilyen méretű nyomtávszélesítőt kapott volna.

Az igazság pillanata. 10mm kisebb ET a bal hátsóként használt keréknél.

Betértünk a Láng autóalkatrész kereskedésbe és próbáltam összeszedetni az autóhoz az elmaradt szervizeléshez szükséges komponenseket, de semmi nem volt raktáron, így az autóval úgy vágtunk neki a nyaralásba, ahogy azt ősszel a garázs mélyére száműztem.

Új akksival és a polírozott kerekekkel már majdnem útra készen.

Másnap délután a legnagyobb kánikulában vágtuk tele az autó belsejét 2,5 hétre való cuccal, így utólag visszagondolva 70%ban felesleges dolgokkal. Finoman ringatózva hasította a levegőt , én markoltam a mai szemmel hatalmas kék volánt, párommal 2 percenként összemosolyogva. Hurrá nyaralunk!

Az autót estefelé parkoltuk le a nyaraló elé, és bár sokat nem mozogtunk vele, de örömmel konstatáltam, hogy a kocsi két kerekektől megfosztott hegyi kerékpárt elnyelt, jó szolgálatot téve ezzel a Szántód-Badacsony-Szántód kerékpártúránknak.

Útrakészen a szántódi rév közelében. Bringatartó? Ugyanmár! Dönthető üléssor!

A csomagtartó másik nagy előnye, hogy a mélysége pont hűtőláda méretűre sikeredett. Számtalanszor hurcolta a fröccsborral, pálinkával megrakott münyagdobozt a strandra.

"Phoenix-Tyre" Tomi és a láda

"-Jaj úgy élvezem én a strandot!"

Két órával késöbb... :-)

Hát így teltek-múltak a napok, mi pihentünk az Öreglány pedig kinyújtóztatta elgémberedett végtagjait. Nem okozott fejfájást a néhány száz megtett kilométer a nagyszervíz és műszaki vizsga előtt. Ez viszont már egy új történet, hamarosan megosztom ezt is Kedves Olvasóim!

Szólj hozzá!

Címkék: accord Balaton


A bejegyzés trackback címe:

https://accordhecsi.blog.hu/api/trackback/id/tr264764945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása